Bratislava platí cez internet inak ako zvyšok Slovenska

 
V Bratislavskom kraji preferuje osobné vyzdvihnutie si tovaru približne 28 % zákazníkov internetových obchodov. Oproti celoslovenskému priemeru je to viac až o 18 %. Jedným z dôvodov je aj to, že veľa e-shopov má svoje odberné miesta práve v Bratislave.
 
Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2.000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva domáce internetové obchody, ich tovary a ceny.
 
„Obyvatelia Bratislavského kraja sa pri nákupe cez internet nebránia ani platbám kartou, ktoré pred ostatnými spôsobmi úhrady uprednostňuje zhruba 21 % opýtaných, čo je asi o 8 % viac než celoslovenský priemer,“ prezrádza riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
 
„Celoslovensky najpreferovanejší spôsob odberu tovaru, ktorým je s 58 % dobierka, obľubuje v Bratislavskom kraji len 35 % zákazníkov e-shopov,“ dopĺňa riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman a dodáva, že ich podiel každým rokom klesá. Kým predvlani sa dobierka tešila obľube 60 % „Bratislavčanov“, vlani to bolo len 42 %
 
Osobný prevod peňazí na účet internetového obchodu uprednostňuje 10 % obyvateľov Bratislavského kraja, kým celoslovenský priemer predstavuje približne 14 %.