Čoraz viac Slovákov sa nebráni nákupom v zahraničných e-shopoch

 
Nákupom v zahraničných internetových obchodoch sa nebráni 65 % Slovákov nakupujúcich online, čo predstavuje medziročný nárast o osem percentuálnych bodov.
 
Výhradne v domácich internetových obchodoch, ktorých je v súčasnosti na Slovensku vyše 8.000, nakupuje aktuálne približne 34 % domácich online spotrebiteľov. Čisto v zahraničných e-shopoch utráca svoje peniaze zhruba 1 % opýtaných Slovákov.
 
Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke asi 2.000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské e-shopy, ich tovary a ceny.
 
„Ponuka zahraničných e-shopov môže obsahovať tovary, ktoré naše obchody nemajú. V takom prípade sa až 49 % opýtaných nebráni ich nákupu v cudzine, hoci prevažne nakupuje v domácich e-shopoch,“ hovorí riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman.
 
„V prípade ak ide o rovnaký či podobný tovar, ale cena je lepšia v zahraničnom než v domácom internetovom obchode, nákup „cez hranice“ zvažuje približne 16 % opýtaných,“ dodáva riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
 
„Masívnejší presun Slovákov do zahraničných e-shopov je málo pravdepodobný, čo súvisí najmä s dlhším časom doručenia, obavami z možného reklamačného procesu, ale aj s rastúcim sortimentom domácich e-shopov,“ uzatvára Braverman.