Hlavnou bariérou nákupu v e-shopoch je nemožnosť si ohmatať tovar

 
Hoci je nakupovanie v internetových obchodoch čoraz populárnejšie, veľa Slovákov s ním skúsenosť ešte nemá. Približne 40 % opýtaných, ktorí cez internet ešte nenakupovali, prekáža, že si tovar nemôžu vyskúšať či ohmatať. Približne štvrtina sa obáva problémov spojených s prípadnými reklamáciami.
 
Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2.000 respondentov navštevujúcich porovnávacie portály urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 8.000 domácich e-shopov, ich tovary a ceny.
 
„Nemožnosť vyskúšať či ohmatať si tovar prekáža najmä ženám a mladým ľuďom,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský a dodáva, že pokiaľ ide o ľudí nad 60 rokov, tak až 40 % opýtaných nenavštevuje e-shopy preto, lebo nevie ako nákup na internete funguje.
 
„Nemožnosti ohmatať si tovar sa netreba báť. Spotrebitelia majú totiž možnosť vrátiť tovar do siedmych pracovných dní od jeho prevzatia a to bez udania dôvodu,“ hovorí riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman a dodáva, že táto možnosť sa nevzťahuje na tovar podliehajúci autorským právam, teda na knihy, hudobné nosiče či softvér.
 
Pri rozhodovaní sa v ktorom obchode nakúpiť môžu váhajúcim spotrebiteľom pomôcť aj informácie o tom, či je e-shop držiteľom rôznych ocenení či certifikátov. Podľa Bravermana vlastnia najdôveryhodnejšie internetové obchody certifikát Overené zákazníkmi, ktorí získali na základe kladných hodnotení od reálnych kupujúcich.