Mladí nakupujú na internete oblečenie, knihy i PC hry

 
Mladí ľudia do 20 rokov vyhľadávajú v internetových obchodoch najčastejšie oblečenie (59 %), počítače (35 %), knihy (30 %), mobilné telefóny (29 %) a počítačové hry (24 %).
 
Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2.000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 8.000 domácich e-shopov, ich tovary a ceny.
 
„Približne 35 % mladých ľudí navštevujúcich e-shopy nakupuje online minimálne raz mesačne,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský a dodáva, že viac ako 800 EUR minie ročne v e-shopoch asi 10 % opýtaných z danej vekovej kategórie.
 
„Hlavným dôvodom nákupu je pre 43 % mladých úspora peňazí. Za ňou nasleduje širší sortiment a úspora času, ktoré majú obe po 20 %,“ prezrádza riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman a dopĺňa, že 79 % mladých preferuje dobierku a 9 % osobný odber.
 
Recenzie internetových obchodov si pred nákupom vždy pozrie 46 % opýtaných, pričom ďalších 44 % mladých do 20 rokov si hodnotenia e-shopov prečíta vtedy, ak obchody ešte nepozná.