Muži nakupujú v e-shopoch počítače, ženy oblečenie

Knihy si vlani na internete kúpilo 35 % online spotrebiteľov. Slováci nakupujúci na internete najčastejšie vkladajú do svojich virtuálnych nákupných košíkov oblečenie, knihy, počítače, mobilné telefóny, parfumy a bielu techniku.

Skúsenosť s nákupom oblečenia, obuvi a doplnkov malo vlani 48 % respondentov navštevujúcich internetové obchody, čo predstavuje medziročný nárast o deväť percentuálnych bodov. Knihy, ako aj počítače si minulý rok objednalo z e-shopov zhodne po 35 % opýtaných spotrebiteľov.

Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2.000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 7.000 domácich e-shopov, ich tovary a ceny.

„Kým u žien dominuje najmä oblečenie, knihy, parfumy, kozmetika a dovolenky, muži nakupujú na internete počítače a príslušenstvo, mobilné telefóny, oblečenie, knihy, ale aj bielu techniku,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.

„Hlavným dôvodom nákupu cez internet sú pre Slovákov nižšie ceny produktov v porovnaní s kamennými obchodmi, úspora času či pohodlie nákupu,“ hovorí riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman a dodáva, že motívom je často aj širšia ponuka tovarov, ktoré kamenné predajne neponúkajú.

Aký tovar ste vlani kúpili na internete?

  Tovar Spolu Muži Ženy
1. Oblečenie, obuv, doplnky 48 % 34 % 68 %
2. Knihy 35 % 26 % 47 %
3. Počítače a príslušenstvo 35 % 47 % 18 %
4. Mobilné telefóny 30 % 38 % 19 %
5. Parfumy 24 % 18 % 34 %
6. Biela technika 24 % 26 % 21 %
7. Dovolenky a ubytovanie 22 % 18 % 27 %
8. Lístky (divadlo, kino, koncerty) 22 % 19 % 25 %
9. Športové vybavenie 20 % 22 % 17 %
10. Kozmetika 19 % 9 % 33 %

Zdroj: NMS Market Research, Heureka.sk