Na internete nenakupujeme sami. Necháme si poradiť


Málokto sa pri nakupovaní spolieha iba na vlastný názor. Smutným, až trochu extrémnym príkladom sú nákupné centrá plné zničených mužov, ktorých tam dotiahla partnerka, aby im po desiatom odskúšanom modeli šiat skleslým hlasom pritakali, že vyzerá skvele. 


Ženy však tušia, že objektivita takéhoto názoru je zastretá zúfalou túžbou mužov skrátiť poldenné nákupy aspoň o päť minút, preto po názory so skutočnou výpovednou hodnotou chodia radšej na internet, kde si aj vďaka rastúcej kvantite recenzií môžu jednoducho a rýchlo spraviť ucelený obraz o konkrétnom predajcovi. Až 28 % Slovákov nakupujúcich cez internet sa pri výbere e-shopu riadi skúsenosťami ľudí, vyplynulo z prieskumu najväčšieho česko-slovenského nákupného poradcu Heureka. 


Zákaznícke recenzie sa dostali do top trojky kľúčových faktorov pri rozhodovacom procese, v ktorom e-shope nakúpime. Slováci považujú skúsenosti ostatných zákazníkov za druhý najdôležitejší parameter pri výbere obchodu, hneď za cenou tovaru, ktorá zaváži u 45 % ľudí. Čo si o produkte myslia iní, je pre nás dôležitejšie, než vlastná predchádzajúca skúsenosť s obchodom, cena dopravy, termín dodania tovaru či viacnásobný výber možností platby za tovar. 
Recenzie vychádzajú z prirodzenej potreby ľudí hodnotiť. Na internete sa možnosť vyjadrenia názoru zároveň stáva užitočným a praktickým poradným nástrojom, pretože sa ľahko dostane k ďalším zákazníkom a v značnej miere ovplyvňuje ich nákupné správanie. 


Podľa čoho vyberáme e-shop    2015
Cena tovaru    45%
Recenzie a skúsenosti ostatných nakupujúcich    28%
Vlastná predchádzajúca skúsenosť s obchodom    12%
Cena dopravy    7%
Termín dodania tovaru    4%
Viac možností platby za tovar    1%
Ostatné    3%
Zdroj: online prieskum portálu Heureka.sk na vzorke 1125 respondentov (25.-26.5.)