Nákup kníh cez internet je čoraz populárnejší

 
Nákup kníh cez internet je čoraz populárnejší. Kým predvlani si v e-shope kúpilo knihu 26 % zákazníkov internetových obchodov, vlani až 35 %. Populácia online spotrebiteľov navyše medziročne vzrástla o desiatky percent.
 
Štatistiky vyplývajú z prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2.000 Slovákov kupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 7.000 domácich e-shopov, ich tovary a ceny.
 
Ak by sme za návštevníkov internetových obchodov počítali len 1,5 milióna reálnych užívateľov nákupného porovnávača Heureka.sk, vyšlo by nám, že minimálne jednu knihu si vlani kúpilo viac ako pol milióna Slovákov.
 
„Knihy na internete kupujú najmä ženy. Vlani si touto cestou objednalo knihu až 47 % žien navštevujúcich e-shopy. U mužov to bolo „len“ 26 %“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
 
„Najvyšší podiel čitateľov má Bratislavský kraj, v ktorom si vlani kúpilo knihu až 40 % respondentov nakupujúcich online. Z hľadiska veku dominovala generácia od 21 do 30 rokov,“ dodáva riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman.
 
Rastúci záujem o knihy viedol vlani aj k úspešnému vstupu nových e-shopov na trh. „V priebehu polroka nám vzrástol objem objednávok zo stovky na vyše tisíc kníh mesačne,“ hovorí riaditeľ knižného e-shopu Ipark.sk Peter Skubák a dodáva, že veľký záujem je o knihy o Róbertovi Bezákovi, zdravej výžive či o kriminálne romány.