Pri nákupe cez mobil míňame výrazne menej peňazí ako cez počítač

 
Bratislava 7. mája 2014 – Slováci nakupujúci cez inteligentný telefón a cez tablet míňajú v internetových obchodoch výrazne menej peňazí ako ľudia, ktorí navštevujú e-shopy cez stolový počítač, respektíve laptop.
 
Viac ako 800 EUR minulo vlani v internetových obchodoch len 7 % ľudí pripájajúcich sa na internet zo smartfónu, alebo tabletu, ale až 25 % Slovákov používajúcich k nákupu počítač či laptop.
 
Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke približne 2.000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské e-shopy, ich tovary a ceny.
 
„Nie viac ako 40 EUR minulo vlani cez internet až 37 % opýtaných, ktorí používajú k nákupu mobil, či tablet, ale len 5 % ľudí nakupujúcich z klasických stolových zariadení,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
 
„Hoci si zákazníci zvykli štandardne nakupovať cez počítače, k nákupom cez mobily ešte takú dôveru nemajú a preto cez ne míňajú menej peňazí,“ hovorí riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman a dodáva, že napriek tomu celkový počet Slovákov nakupujúcich cez mobil rastie.
 
Skúsenosti s výberom tovaru cez telefón má zhruba 41 % a s nákupom cez mobil už takmer 16 % vlastníkov chytrých telefónov nakupujúcich online, uzatvára Braverman.