Slováci míňajú v e-shopoch čoraz viac peňazí

 
Slovenskí spotrebitelia minuli vlani na internete v priemere viac peňazí ako rok predtým. Kým v roku 2012 zaplatilo v internetových obchodoch viac ako 800 EUR približne 15 % všetkých zákazníkov, v minulom roku ich bola už rovná štvrtina.
 
Vyplýva to z  prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2.000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 7.000 domácich e-shopov, ich tovary a ceny.
 
„Sumu vyššiu ako 200 EUR ročne minulo pred dvoma rokmi na internete 59 % všetkých online spotrebiteľov, pričom vlani túto sumu zaplatilo až 70 % respondentov nakupujúcich v internetových obchodoch,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
 
„Z hľadiska pohlavia minuli vlani cez internet viac peňazí muži. Sumu vyššiu ako 200 EUR zaplatilo zhruba 61 % žien, ale až 76 % mužov,“ hovorí riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman. Kým muži nakupovali cez internet najmä počítače a mobily, u žien prevládalo oblečenie a knihy.
 
Celkový nárast objemu nákupov cez internet súvisí podľa T. Bravermana najmä s rastúcou popularitou nakupovania, ako aj so zvyšujúcou sa kvalitou internetových obchodov.
 
Akú sumu ste minuli v internetových obchodoch?
ODPOVEĎ 2013     2012    
  SPOLU MUŽI ŽENY SPOLU MUŽI ŽENY
Od 1 do 200 EUR 30 % 24 % 39 % 41 % 34 % 55 %
Od 201 do 800 EUR 45 % 48 % 40 % 44 % 48 % 35 %
Viac ako 800 EUR 25 % 28 % 21 % 15 % 18 % 10 %
  Zdroj: NMS Market Research, Heureka.sk