Slováci minú tento rok v e-shopoch zhruba 611 miliónov EUR
 

Slovenskí spotrebitelia minú tento rok v internetových obchodoch približne 611 miliónov EUR, čo predstavuje medziročný nárast o 20 %.

Vyplýva to z kvalifikovaných odhadov nezávislého poradenského portálu Heureka.sk, ktorý porovnáva tovary a ceny v slovenských e-shopoch. Odhad prezentoval riaditeľ portálu Tomáš Braverman na vyhlásení cien pre najlepšie e-shopy ShopRoku 2014.

„Najobľúbenejším sortimentom na internete je elektronika, ktorej podiel na celkovom počte vyhľadávaní tovaru dosahuje približne 36 %,“ hovorí Braverman a dodáva, že medziročne najdynamickejšie rastúcimi segmentmi sú biela technika (+45 %) a kozmetika a zdravie (+43 %). 

So 611 miliónmi EUR predstavuje podiel e-commerce na celkovom slovenskom maloobchodnom obrate už takmer 5 %, pričom po odrátaní tržieb generovaných segmentom potravín ide až o 10-% podiel.

Takmer dvojnásobný nárast zaznamenala oproti vlaňajšku návštevnosť e-shopov z mobilných zariadení, ktorá tvorí štvrtinu všetkých návštev internetových obchodov.

V porovnaní s minulým rokom rastie aj počet Slovákov, ktorí si pred online nákupmi čítajú recenzie a hodnotenia iných užívateľov a na ich základe si vyberajú e-shop. Na Heureka.sk je tak dnes hodnotený už každý štvrtý nákup, pričom recenzie je možné pridávať až k 3,7 milióna produktom z 8.250 obchodov.

Najobľúbenejším spôsobom platby na Slovensku ostáva dobierka, ale veľkým trendom špecifickým práve pre Slovákov a Čechov je platba v mieste osobného odberu. „Pri nej totiž majú zákazníci tovar pod kontrolou a môžu sa tak uistiť, že dorazil v poriadku,“ dodáva Braverman.  

Variant osobného odberu predstavuje navyše aj najlacnejší spôsob dopravy. Nakoľko doprava zadarmo je pre spotrebiteľov veľmi zaujímavá, zorganizovala Heureka.sk na 18. a 19. november Deň dopravy zadarmo. Zapojiť by sa do neho mali stovky domácich e-shopov.