Slováci najviac nakupovali v pondelok 14. decembra


Slováci si tento rok nakúpili darčeky s dostatočným predstihom,  najsilnejší nákupný deň na internete bol presne 10 dní pred Štedrým dňom. 


Bratislava 22. decembra – Vianočná sezóna je pre obchodníkov najúspešnejším obdobím roku, zákazníci počas vianočných nákupov minú na internete zhruba tretinu celkového obratu . „Najsilnejším dňom tohtoročnej vianočnej sezóny bol pondelok 14. decembra. V tento deň utratili na internete zákazníci najviac peňazí počas celého roka 2015,“ hovorí riaditeľ Heureky Tomáš Braverman. 


Slováci budú čítať, ale aj voňať
Medzi najpredávanejšie kategórie patrili už tradičné darčeky – parfémy, knihy, mobilné telefóny a hodinky. Z kníh si Slováci nájdu pod stromčekom najčastejšie tituly Krv nie je voda od Dominika Dána, GOGO – Chalan z internetu, prípadne spoveď Mikuláša Černáka Prečo som prelomil mlčanie. 
Z technologických darčekov si Slováci rozbalia mobil Huawei P8 lite, tí, ktorí obľubujú hry, sa zase tešia na Sony Playstation 4 a na Grand Theft Auto V. Najviac slovenských mužov dostane vôňu Hugo Boss No.6 Bottled a najviac slovenských žien zase parfém Lanvin Eclat D’Arpege. Medzi často nakupované produkty patrili aj set na pedikúru Scholl velvet Smooth express a hodinky Casio LTP.

Ešte stále máte šancu
Ak ste doteraz darček nekúpili, stále máte šancu aj pri nákupe na internete. Mali by ste sa však informovať u daného e-shopu, či sú produkty stále na sklade. „Aj keď niektoré e-shopy garantujú ešte doručenie do Vianoc, odporúčame informovať sa o možnostiach vopred. Najistejšie bude vyzdvihnúť si tovar v kamennej predajni,“ dodal Braverman. 

Cez Vianoce sa nakupuje najviac
Sezóna vianočných nákupov je každoročne ťahúňom celého roka v rámci internetového predaja. Celkovo za rok 2015 minú Slováci v e-shopoch zhruba 703 miliónov eur, čo predstavuje nárast asi o 15 %. Vyplýva to zo štatistík nezávislého porovnávača cien Heureka.sk. V prvom polroku vzrástol obrat e-commerce zhruba o pätinu oproti vlaňajšku. Letná sezóna tempo rastu síce spomalila, ale vianočná sezóna bude opäť silná a vďaka tomu znovu sa na internetu očakáva očakávame rekordný obrat e-commerce.