Slováci nakupujú cez internet čoraz viac kvôli úspore času

 
Hlavným motívom nákupu v internetových obchodoch boli pre Slovákov aj vlani nižšie ceny produktov v porovnaní s kamennými obchodmi.
 
Úsporu peňazí označilo ako hlavný dôvod nákupu online až 47 % ľudí navštevujúcich e-shopy, čo predstavuje medziročný pokles o 7 percentuálnych bodov. Nižšie ceny boli hlavnou motiváciou pre 52 % mužov a 41 % opýtaných žien.
 
Vyplýva to z  prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2.000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 7.000 domácich e-shopov, ich tovary a ceny.
 
„Čoraz viac ľudí nakupuje na internete z dôvodu úspory času. Kým v roku 2012 išlo o 17 % online spotrebiteľov, vlani ich bolo už o 10 percentuálnych bodov viac,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský a dodáva, že približne 11 % respondentov nakupuje v e-shopoch primárne kvôli širšiemu sortimentu tovarov.
 
„Časy, kedy sme nakupovali na internete najmä kvôli nižším cenám, sa pomaly končia. Medzi spotrebiteľmi dnes vyhrávajú najmä obchody, ktoré dokážu okrem zaujímavého a kvalitného sortimentu ponúknuť aj nákupný zážitok,“ uzatvára riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman.