Slováci nakupujú cez internet menej často než Česi, ale míňajú zhruba rovnako

 
Hoci českí spotrebitelia nakupujú cez internet častejšie ako slovenskí, v internetových obchodoch míňajú oba národy približne rovnaké čiastky. Kým však u nás navštevuje e-shopy aspoň raz mesačne „len“ 41 % online spotrebiteľov, v Čechách je to rovných 50 %.
 
Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2.000 slovenských a 6.000 českých respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislí nákupní radcovia Heureka.sk a Heureka.cz, ktorí porovnávajú tisíce slovenských a českých e-shopov, ich tovary a ceny.
 
„Sumu vyššiu ako 800 EUR minie ročne v internetových obchodoch približne 26 % Čechov a 25 % Slovákov nakupujúcich online,“ prezrádza riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský a dodáva, že v rozmedzí 401 až 800 EUR sa pohybuje zhruba 24 % Čechov a 22 % Slovákov navštevujúcich e-shopy.
 
„Častejšie nákupy pri rovnakej ročnej sume znamenajú, že české nákupy sú menšie, kým Slováci uprednostňujú nákup drahších tovarov,“ vysvetľuje riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman a dodáva, že Česi oproti Slovákom nakupujú vo väčšej miere napríklad detské hračky, potreby pre dom a záhradu či lístky na koncerty.
 
V prípade oboch národov však platí, že väčšími nákupnými maniačkami sú ženy, ktoré v podiele pravidelných spotrebiteliek k ich celkovému počtu predbiehajú mužov o približne 6 %.