Slováci si vyberajú e-shopy podľa skúseností a ceny

 
Na Slovensku aktuálne funguje vyše 7.000 internetových obchodov a ich počet každý mesiac vzrastá. Rozhodnúť sa, v ktorom e-shope nakúpiť, preto môže dať poriadne zabrať.
 
Zhruba 42 % Slovákov nakupujúcich online považuje za najdôležitejšie kritérium pri výbere e-shopu cenu tovaru. Za ňou nasleduje s 19 % predchádzajúca osobná skúsenosť s obchodom a so 14 % recenzie a skúsenosti ostatných nakupujúcich.
 
Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2.000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva domáce internetové obchody, ich tovary a ceny.
 
„Zdieľanie skúseností s nakupovaním prostredníctvom recenzií zvyšuje informovanosť spotrebiteľov o konkrétnych e-shopoch, pričom jeho význam stále rastie,“ hovorí riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman a dodáva, že spätná väzba na internetové obchody zároveň prispieva aj k rastu ich kvality.
 
„Úlohu pri výbere e-shopu zohráva aj značka, ktorú si ten-ktorý obchod vybudoval. Tá je primárnym kritériom pre 6 % opýtaných,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský a dodáva, že pre rovnaké percento ľudí je kritériom číslo jedna garancia vrátania peňazí v prípade nedodania či dodania chybného tovaru.
 
Ako ďalšie rozhodujúce kritériá označili Slováci nakupujúci na internete vzhľad a prehľadnosť obchodu (5 %), cenu dopravy  (4 %) a dobu dodania tovaru (4 %).