Slováci využívajú osobný odber z eshopu menej než Česi

 
Osobný odber tovaru z internetového obchodu využilo za posledný rok 64 % Čechov a 48 % Slovákov nakupujúcich na internete. Najčastejšie uvádzaným dôvodom však nebola blízkosť odberného miesta, ale peniaze ušetrené za dopravu.
 
Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2.000 slovenských a 6.000 českých respondentov nakupujúcich online urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva tisíce slovenských a českých e-shopov, ich tovary a ceny.
 
„Úsporu peňazí za dopravu uviedlo ako dôvod vyzdvihnutia tovaru v eshope až 72 % Čechov a 64 % Slovákov využívajúcich osobný odber,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský a dodáva, že blízkosť odberného miesta bola motivačným faktorom pre 42 % Slovákov a 38 % Čechov využívajúcich osobný odber.
 
„Naopak, hlavným dôvodom využívania kuriérskych služieb bola pre 78 % Slovákov a Čechov, ktorí si nevyzdvihujú tovar osobne, príliš veľká vzdialenosť odberných miest,“ hovorí riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman a dodáva, že asi 30 % Slovákov aj Čechov nevyužívajúcich osobný odber si necháva tovar priviesť, aby nestrácalo čas.