Slovenskí seniori sa po televízoroch vrhli na počítače

 
Slovenskí seniori nakupujú na internete najmä počítače. Za uplynulý rok si počítač či príslušenstvo k nemu v e-shope kúpilo až 38 % online zákazníkov nad 60 rokov. Na druhej a tretej priečke sa u seniorov umiestnili knihy a oblečenie, ktoré majú zhodne po 29 %.
 
Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke do 2.000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 8.500 domácich e-shopov, ich tovary a ceny.
 
„Oproti minulosti vidno výraznejší posun v preferenciách seniorov, nakoľko predvlani v ich internetových košíkoch dominovali televízory, domový a záhradný sortiment a biela technika,“ hovorí riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman.
 
„Kým slovenskí seniori fandia hlavne počítačom, oblečeniu a knihám, ich českí rovesníci nakupujú na internete okrem počítačov najmä bielu techniku a vybavenie do domov a záhrad,“ dodáva riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
 
Aký tovar nakupujú slovenskí seniori v e-shopoch?
 
  Slovensko – seniori 2013   Slovensko – seniori 2012
1. Počítače a príslušenstvo 38 % 1. Biela technika 29 %
2. Knihy 29 % 2. Dom a záhrada 28 %
3. Oblečenie, obuv, doplnky 29 % 3. TV a video 26 %
4. Dom a záhrada 25 % 4. Mobilné telefóny 17 %
5. Dovolenka a ubytovanie 24 % 5. Auto – moto 17 %
Zdroj: NMS Market Research, Heureka.sk