Ženy nakupujú v e-shopoch častejšie ako muži

Slovenské ženy nakupujú v internetových obchodoch častejšie ako slovenskí muži. Minimálne jeden krát za mesiac navštívi niektorí zo slovenských e-shopov približne 46 % žien a 37 % mužov nakupujúcich na internete.

Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2.000 respondentov nakupujúcich online urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 7.000 domácich e-shopov, ich tovary a ceny.

„Z hľadiska veku sa do internetových obchodov najčastejšie vracajú ľudia od 21 do 30 rokov. Aspoň raz mesačne tak urobí 47 % ľudí tejto vekovej kategórie nakupujúcich na internete,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.

„Medzi krajmi patria prvé priečky Bratislavskému a Banskobystrickému, v ktorých pravidelné mesačné nákupy v internetových obchodoch absolvuje asi 48 %, respektíve 47 % ľudí nakupujúcich online,“ dodáva riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman.

Slováci nakupujúci na internete do svojich košíkov najčastejšie vkladajú oblečenie, knihy, počítače, mobilné telefóny, parfumy a bielu techniku. Hlavným dôvodom nákupu sú nižšie ceny oproti kamenným obchodom, úspora času či pohodlie nákupu.